ZZakupowe tipy
Smart shopping, ROPO, showrooming – współczesne sposoby na oszczędne zakupy
6 marca 2017
Smart shopping, czyli mądre zakupy
To w zasadzie idea dążąca do tego aby kupić jak najlepszy towar w jak najniższej cenie. To zresztą odwieczne prawo rządzące handlem od zarania dziejów. W XXI wieku jednak jeden czynnik zmienił niemal wszystko - to element czasu wspierany przez technologię Internetu. Dzisiaj w cenie są bowiem nie tylko pieniądze, ale i czas. Założenia smart shoppingu to więc mądre gospodarowanie czasem i pieniędzmi
Jak kupować inteligentnie?
Dobrze jest zacząć od sieci. Wirtualne zakupu pozwalają na korzystanie z tzw. porównywarek internetowych. Poza tym serwisy zakupów grupowych i promocyjne rozsyłają mailowo atrakcyjne kupony rabatowe. Warto z nich korzystać, ale warto przy tym porównywać ceny na różnych portalach. Nie wolno też się poddać chwili i kupować tylko dlatego, że cena danego towaru została obniżona. Należy kupować tylko rzeczy potrzebne. W ten sposób ograniczane są zbędne wydatki, a zaoszczędzone pieniądze można pomnażać np. wpłacając je na lokatę oszczędnościową.
Jak oszczędzać pieniądze? Pokochaj smart shopping
Do tego celu służą nie tylko rabaty i promocje, ale i listy zakupowe czy komentarze dotychczasowych klientów sklepów. Internauci na ogół promują te produkty, które są atrakcyjne cenowo, a przy tym dobrze wykonane. Zwłaszcza kobiety wiedzą, że cierpliwość podczas przeszukiwania sklepów internetowych się opłaca. Warto też odwiedzać outlety działające w sieci. Z przeprowadzonych badań wynika, że to kobiety do 40. roku życia kupują najlepszej jakości produkty w najniższych cenach.
ROPO i showrooming a oszczędzanie
Racjonalizacja zakupów jest bardzo opłacalna. To właśnie z tego powodu coraz popularniejsze stają się modele zakupowe takie jak showrooming czy ROPO. Stosuje je wiele osób, chociaż niewiele zdaje sobie z tego sprawę. Na czym one polegają i w jaki sposób pomagają w oszczędzaniu?
Co to jest ROPO? a RODO ?
ROPO to skrót od angielskiego zwrotu Research Online Purchase Offline, a więc poszukaj online-zakup offline. Niemal 50% polskich konsumentów korzysta właśnie z tego rozwiązania. Okazuje się, że świadomy konsumentów nie kupuje pochopnie, ale do zakupów dobrze się przygotowuje. ROPO polega na poszukiwaniu w sieci informacji o danych produktach czy usługach, a następnie na ich zakupie w sklepie stacjonarnym. To jednak w Internecie podejmowanie są decyzje zakupowe - konsument porównuje ceny produktów oraz ich cechy. W ten sposób racjonalizuje podejmowanie przez siebie decyzje zakupowe, a później udaje się do tradycyjnego sklepu aby obejrzeć towar i kupić go po niskiej cenie.
Showrooming – co to jest?
Showrooming to z kolei odwrotność ROPO. Konsument udaje się do zwykłego sklepu, tam wybiera produkty, a kupuje je po niższej cenie w sieci. Określenie to pochodzi od angielskiego słowa showroom oznaczającego salon wystawowy. Klient traktuje bowiem sklep stacjonarny jako swego rodzaju salon wystawowy, gdzie danych produktów może dotknąć lub je przymierzyć. dobrym przykładem jest np. zakup obuwia, który bez mierzenia bywa kłopotliwy. Buty można więc zmierzyć w zwykłym sklepie, a później kupić taniej w sieci. Popularność showroomingu rośnie. W ostatnim czasie zaczęły też powstawać różnego rodzaju platformy pozwalające na porównywanie ze sobą cen różnego rodzaju produktów. To dla klientów spore ułatwienie.
ROPO i showrooming łączy niewątpliwie jedna rzecz - Internet. Obie te metody są szybkie i wygodne zarazem, a przy tym pozwalają na osiągnięcie sporych korzyści finansowych, a o to właśnie chodzi. Oczywiście istniej odwrócone ROPO w polskim e-commerce ale to przy innej okazji.
Komentarze