Tłusty czwartek - pora dnia ma znaczenie
23 lutego 2025Tłusty czwartek - pora dnia ma znaczenie Tłusty czwartek to święto, które w Polsce cieszy się niemal kultowym status! Jednym z najważniejszych rytuałów tego dnia jest jedzenie pączków...
Masz 2 lata od daty zakupu na reklamacje towaru wyprzedażowego z wadami. Nie wolno mylić daty wykrycia wady z datą zakupu! Najlepiej reklamować w miejscu, w którym nabyliśmy produkt. Do reklamacji najczęściej będziemy potrzebowali okazania dowodu zakupu (najlepiej paragonu). Dowód nabycia towaru powinniśmy dostać w każdym legalnie działającym miejscu. Jeżeli wyprzedaż jest spowodowana wadą produktu, o której wiemy w momencie decydowania się na zakup, gwarancja może nie obowiązywać. Reklamując towar możemy żądać jego bezpłatnej naprawy, wymiany na nowy lub w wypadku braku poprzednich opcji na przykład z powodu poważnej wady produktu - zwrotu pieniędzy.
Zwrot pełnowartościowego produktu w wypadku naszego rozmyślenia się zależy tylko od woli oraz warunków sprzedawcy. Konieczne może być załączenie do zwracanego towaru metek oraz oryginalnych opakowań. Możemy dostać zwrot w postaci bonu a nie gotówki.
Taka forma gwarancji jest dobrowolna i zależy od sprzedawcy, który jednak nie może wymagać za nią opłaty. Niezgodność towaru z umową umożliwia skorzystanie z gwarancji, gdy przedmiot był wadliwy. Gwarancja nie ogranicza ani nie zawiesza uprawnień do reklamacji towaru niezgodnego z umową.
Z powodu pośpiechu często nie poświęcamy uwagi, aby dokładnie sprawdzić cenę na metce. Bywa, że cena na metce jest niższa niż cena podana nam "przy kasie". Warto pamiętać, że cena przy metce obowiązuje, więc mamy prawo kupić przedmiot po tej cenie. Więcej o zasadach reklamacji produktów z wyprzedaży i prawach konsumenta znajdziesz na stronach UOKiK.
Sprzedawcy oraz sieci handlowe stosują dużo różnych trików cenowych. Sposoby sprzedawców można dzielić na dwie główne grupy: manipulacje ceną (wartością towaru) oraz manipulację naszymi zmysłami.
Najczęściej stosowane manipulacje ceną oraz dostępnością towaru to:
Sposoby promocji oddziałujące na nasze zmysły, które mają nas zrelaksować, wprawić w dobry nastrój, sprawić, żebyśmy poczuli się dobrze i miło i „rozluźnili portfele” to:
Komentarze