Tłusty czwartek - pora dnia ma znaczenie
23 lutego 2025Tłusty czwartek - pora dnia ma znaczenie Tłusty czwartek to święto, które w Polsce cieszy się niemal kultowym status! Jednym z najważniejszych rytuałów tego dnia jest jedzenie pączków...
Nie od dziś wiadomo, że głównym celem właścicieli supermarketów jest osiąganie możliwie największych zysków. Aby osiągnąć ten cel decydują się oni na stosowanie różnorodnych sztuczek, dzięki którym chcą sprawić, by klient wydał w ich sklepie jak największą sumę. Do obmyślania jak najbardziej skutecznych mechanizmów zatrudniane są osoby specjalizujące się w marketingu. Nie każdy zdaje sobie sprawę z faktu, że dzięki odpowiedniemu doborowi muzyki oraz stworzeniu sprzyjającej atmosfery w markecie można wpłynąć na klienta w taki sposób, że zrobi zakupy sporo większe niż pierwotnie planował – potwierdzają to niejedne badania.
Nie bez znaczenia jest także kolorystyka sklepu. W wielu sklepach można zauważyć kolor czerwony, ponieważ sprzyja on robieniu zakupów nieprzemyślanych, których konsumenci nie mieli pierwotnie w planach. Interesujący jest też fakt, że wielkość koszyków sklepowych również jest starannie przemyślana - osoby, które w czasie zakupów korzystają z dużych wózków bardzo często wkładają do nich więcej produktów niż planowały.
W jaki sposób można zabezpieczyć się przed traceniem pieniędzy na zupełnie niepotrzebne produkty?
Udając się na zakupy należy przede wszystkim ustalić jak dużą sumę można na nie wydać.Przed wybraniem się do kasy warto skorzystać ze znajdujących się w większości supermarketów czytników cen, na których można sprawdzić, czy rzeczywista cena pokrywa się z informacją znajdującą się przy produkcie na półce.
Kupując produkty spożywcze należy sprawdzać ich datę ważności – w przypadku gdy zakupiony towar jest zepsuty można go zareklamować.
W czasie zakupów warto być bardzo uważnym, może się bowiem okazać, że promocja czy wyprzedaż jest chwytem marketingowym. Najłatwiejszym sposobem sprawdzenia, czy tak nie jest wydaje się skorzystanie z internetowej porównywarki cen poszczególnych produktów.
Ostatnią już zasadą wartą wdrożenia jest chodzenie na zakupy po posiłku, ponieważ według wielu badań, osoby które robią zakupy będąc głodne kupują więcej.
Marta i Jan to młode małżeństwo dwa lata po ślubie. Ich dochody są całkiem spore, zatem powinni żyć na poziomie takim jak ich znajomi. Okazuje się jednak, że grono przyjaciół może sobie pozwolić na wakacyjny wyjazd czy samochód, podczas gdy Marcie i Jankowi regularnie brakuje pieniędzy. Znajoma zasugerowała, by małżeństwo przekonało się na co wydaje zarobione pieniądze i zdecydowało, które ze stałych wydatków są naprawdę konieczne. Po dwóch miesiącach Marta zaobserwowała, że wraz z mężem wydaje sporo pieniędzy na produkty spożywcze, których duża część jest wyrzucana, ponieważ para nie ma możliwość zjedzenia wspomnianych artykułów we wskazanym na opakowaniu terminie.
Pani Maria, mama Janka, podpowiedziała młodemu małżeństwu, by zaczęło tworzyć listę zakupów. Dzięki takiemu rozwiązaniu w czasie pobytu w supermarkecie Marta i Janek zaopatrzą się wyłącznie w potrzebne im produkty. Dużym atutem tego rozwiązania jest fakt, że ilość przeterminowanych produktów zostanie ograniczona do minimum, ponadto zmniejszone zostaną cotygodniowe wydatki, co będzie się wiązać ze sporymi oszczędnościami.
Młode małżeństwo od czterech tygodni chodzi na zakupy ze stworzoną wcześniej listą produktów, które ma kupić. Ta zmiana jest przez nich bardzo dobrze oceniana. Z obliczeń Pani Marty wynika, że małżeństwo w ciągu miesiąca zaoszczędziło blisko 400 zł. Dodatkową zaletą tego rozwiązania okazuje się oszczędność czasu, ponieważ para doskonale wie co chce kupić, nie traci zatem czasu na zbędne spacery po markecie.
Marta i Janek zgodnie twierdzą, że są bardziej ostrożni w korzystaniu z promocji, ponieważ bardzo często kupowali więcej produktów, niż rzeczywiście byli w stanie wykorzystać. Na zakupy chodzą z listą zakupów, na którą przez cały tydzień wpisują potrzebne produkty, by w sobotę nabyć niezbędne artykuły. Według Janka doskonałym sposobem na ograniczenie wydatków jest branie na zakupy ograniczonej sum, dzięki czemu łatwiej powstrzymać się przed zakupem zbędnych produktów i korzystaniem z „wyjątkowych promocji”.
Komentarze