ZZakupowe tipy
Wyprzedaże - jak kupować z głową?
15 maja 2017
Promocje, okazje cenowe
Nasi rodacy wprost uwielbiają wszystkie specjalne okazje napotkane na zakupach, a szczególnie te, które wiążą się z obniżonymi cenami. Badania pokazują, że najwięcej rzeczy nabywamy właśnie na promocjach. Czy to sprzęty AGD lub RTV, czy też kosmetyki, perfumy lub ubrania. Obniżki cenowe nie są jednak jedynym haczykiem, na jaki możemy się natknąć, bo sprzedawcy mają tych sztuczek w zanadrzu o wiele więcej. Sprawdź aktualne promocje na
https://www.promoceny.pl/gazetki/szukaj/media-markt
Gratis!
Bardzo popularne są tak zwane gratisy, czyli gdy kupimy jedną rzecz, to drugą, najczęściej dużo drobniejszą, dostaniemy teoretycznie gratis. Czasami nawet możemy spotkać się z promocją, iż przy zakupie dwóch produktów, trzeci tego samego typu nabędziemy w obniżonej cenie albo i nawet za złotówkę czy za grosz.
Eksperci przestrzegają: jest to często stosowana sztuczka, gdzie cena gratisowego towaru jest tak naprawdę wliczona już w należność tego pierwszego i bardziej opłaca się go nabyć bez owego gratisu.
Obniżki cen
Najważniejszą kwestią jest, by zawsze porównywać ceny tego samego towaru w poszczególnych sklepach. Faktycznie może być bowiem tak, że towar znaleziony w promocji w jednym sklepie jest droższy niż ten sam towar w innym bez żadnej promocji. Uważać też trzeba niestety na hasła reklamowe, które często okazują się zwykłą bujdą.
Eksperci przestrzegają: może okazać się, że objęta promocją jest tylko część towaru, albo też trzeba spełnić jakieś dodatkowe warunki, kupujmy więc z głową i bierzmy pod uwagę każdą ewentualność.
Reklamacja, zwrot towaru z wyprzedaży
Jeżeli widnieje gdzieś informacja typu "towar objęty promocją nie podlega pod reklamację", jest to nie tylko nieprawda, ale wręcz praktyka niezgodna z prawem. Każdy towar może być oddany do reklamacji, bez względu na to, że został kupiony po promocyjnej cenie. Wyjątek stanowią jedynie rzeczy niepełnowartościowe, gdy jest to wyraźnie zaznaczone.
W rzeczywistości, sklep jest odpowiedzialny za sprzedany towar aż przez dwa lata od daty jego zakupu i w tym terminie ów towar można zareklamować. Gdy to uczynimy, sklep ma 14 dni na odpowiedź, a jeżeli tego z kolei nie zrobi, uznaje się, że reklamacja jest w pełni uznana (art. 561 za znaczkiem 5 i 568 § 1 k.c.).

Zawyżone ceny sprzed promocji
Bardzo często stosowaną sztuczką jest to, że gdy widzimy kartkę z ceną promocyjną i przekreśloną wcześniejszą ceną normalną, ta druga jest po prostu zawyżona i dany towar za cenę taką nigdy nie był wystawiany. Cena promocyjna z kolei może być za to... ceną normalną.
Eksperci przestrzegają: by uniknąć tego typu pułapek, zawsze najlepiej jest sprawdzić średnią cenę towaru w innych sklepach.
Cena produktu - sprawdź dobrze
Często pojawia się też problem związany z tym, że cena przy kasie okazuje się inna niż ta na półce sklepowej. Jeżeli sprzedawca próbuje od naz wyegzekwować cenę wyższą, nie ma przy tym absolutnie racji.
Eksperci przestrzegają: nie dajmy się naciągnąć na takie praktyki, jako klienci mamy prawo nabyć dany produkt po takiej cenie, jaka widnieje na jego półce bądź też metce i przypadkowa bądź celowa pomyłka sklepu nie jest już naszą sprawą.
Sprzedawcy stosują oprócz tego wiele różnych tricków, by zwiększyć swoją sprzedaż i niestety, często nie są one uczciwe. O tych praktykach oraz o tym, jak sobie z nimi poradzić przeczytamy więcej na witrynie internetowej Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Telefon warty grosze
Jeśli widzisz taką ofertę - uważaj. Zazwyczaj wiąże się ona z faktem wysokiego abonamentu miesięcznego, w którym to tak naprawdę sam aparat jest już zapłacony i to nierzadko nawet po zawyżonej cenie.
Eksperci przestrzegają: jeśli operator twierdzi, że aparaty telefoniczne są w promocji, to promocja ta powinna dotyczyć przede wszystkim wysokości miesięcznego abonamentu.
https://media-markt.okazjum.pl
Komentarze