Tłusty czwartek - pora dnia ma znaczenie
23 lutego 2025Tłusty czwartek - pora dnia ma znaczenie Tłusty czwartek to święto, które w Polsce cieszy się niemal kultowym status! Jednym z najważniejszych rytuałów tego dnia jest jedzenie pączków...
Polska Sieć Handlowa Lewiatan zakończyła testowanie nowego konceptu sklepu o mniejszym formacie. Jako jedno z rezultatów tego etapu, nazwa placówek została zmieniona na Lewiatan express. Dodatkowo, maksymalna powierzchnia sklepów została zmniejszona z 150 do 100 mkw. W fazie testowej projektu działały 23 sklepy, które znajdowały się w różnych lokalizacjach, od wsi, przez mniejsze miejscowości, aż po duże miasta.
Lewiatan express to nowy format sklepów, które oferują wygodne i praktyczne zakupy w ramach testowanego konceptu mniejszego sklepu. Pozwala on na szybkie, ale jednocześnie kompleksowe zakupy. W trakcie pracy nad tym projektem sieć sklepów skupiła się na bliskości i dostosowaniu oferty do potrzeb i preferencji określonych grup lokalnych klientów. Cechą charakterystyczną sklepu jest precyzyjnie dopasowany asortyment, który łączy produkty ogólnopolskie, regionalne, marki własne Lewiatana oraz produkty od lokalnych dostawców. Ofertę uzupełniają różnorodne kategorie gotowych produktów oraz dedykowane usługi, dostosowane do specyfiki danej lokalizacji.
Pilotaż konceptu trwał dłużej niż zakładaliśmy, ponieważ mały format wymagał bardziej precyzyjnego podejścia. Dlatego przeprowadziliśmy dokładne badania dotyczące struktury asortymentu, komunikacji i rozwiązań technologicznych. Zebrane dane z różnych lokalizacji pozwoliły nam opracować rozwiązania, które będziemy wprowadzać w całej sieci - podsumowuje pilotaż Robert Rękas, Prezes Zarządu Lewiatan Holding S.A.
Podczas pilotażu Lewiatan przetestował różne rozwiązania technologiczne, komunikacyjne i związane z doborem asortymentu. W rezultacie dokonano korekty części początkowych założeń. Początkowo koncept miał dotyczyć placówek o powierzchni do 150 mkw., ale teraz ta granica została obniżona do 100 mkw. Większe placówki oraz te, które mają pełną, obsługową ladę mięsną, będą działać w dotychczasowym modelu Lewiatana. Indywidualne podejście do każdej placówki Lewiatan express w kwestii wyboru asortymentu i oferowanych klientom usług ma być kluczowym wyróżnikiem i największą siłą nowego konceptu. W wyniku przeprowadzonego pilotażu nowej koncepcji sklepu Lewiatan o mniejszym formacie, zmieniono również nazwę tego formatu.
Marcin Poniatowski, Dyrektor Marketingu i Członek Zarządu Lewiatan Holding S.A., wyjaśnia, że Polacy są tak bardzo przyzwyczajeni do używania terminu "express" w odniesieniu do małych sklepów, że postanowiono zmienić nazwę opisu z "w chwilę" na "express".
Nowy format Lewiatan Express ma za zadanie zmodernizować istniejące placówki w sieci i umożliwić ich rozwój. Jest również skierowany na przyciągnięcie nowych grup klientów, zwłaszcza młodszych, dla których ważne są wygoda i szybkość zakupów. Lewiatan express to przede wszystkim wsparcie dla istniejących sklepów. Sieć Lewiatan nadal będzie skupiała się głównie na większych sklepach. Nasz główny format to sklepy o powierzchni powyżej 150 mkw. - wyjaśnia Robert Rękas. Według założeń sieci, w ciągu dwóch lat liczba placówek Lewiatan express może obejmować wszystkie placówki sieci, które spełniają warunki brzegowe nowego konceptu.
Komentarze